17 kwi 2017

KOTLETY ZIEMNIACZANE Z CZERWONĄ CEBULKĄ


Lubicie Kotlety Ziemniaczane? Ja nigdy w życiu ich nie robiłam. Postanowiłam nadrobić moje braki i przygotowałam je na Wielkanoc. Podałam z gulaszem i jogurtem naturalnym. Chrupiące z zewnątrz a miękkie i delikatne w środku. Polecam bo na prawdę warto. Smacznego.

SKŁADNIKI:

1.5 kg ziemniaków
2 cebule czerwone
8 łyżek mąki ziemniaczanej
1 /2 pęczka natki pietruszki
2 jajka
Sól i pieprz do smaku
Bułka tarta do panierki
Olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

 Ziemniaki obieram, myję a następnie gotuję w osolonej wodzie. Odcedzam i za pomocą tłuczka dokładnie rozgniatam ziemniaki. Studzę. 

Cebulę obieram, drobno siekam. W rondelku o grubym dnie rozgrzewam olej a następnie smażę cebulę na rumiano. Cebulę pozostawiam do przestygnięcia. 

Do ziemniaków dodaję pozostałe skladniki i cebulę. Doprawiam. Dokładnie mieszam ze sobą. Formuję kotlety, obtaczam w bułce tartej. 

Na rozgrzanej patelni rozgrzewam olej smażę kotlety na rumiano.

2 komentarze:

Natasza30 pisze...

Placki ziemniaczane uwielbiam. Lubię też dodać do nich cukinie. Konieczie sprróbuj.

Unknown pisze...

Super, szczególnie że ziemniaki często zostają z obiadu i nie ma pomysłu co z nimi zrobić ;-)

DRUKUJ PRZEPIS

Print Friendly and PDF